نرخ تعامل در اینستاگرام یا Instagram Engagement Rate از مهمترین معیارهای موثر در رتبه بندی صفحه‌ها و پستها می باشد؛ نرخ تعامل به معنی درصد تعداد تعامل‌کنندگان به کل فالوورهای یک صفحه است در الگوریتم جدید اینستاگرام نرخ تعامل یا همان Engagement Rate یکی از فاکتورهای اصلی است.

به طور کلی نرخ تعامل در شبکه های اجتماعی عبارت است از نسبت میزان تعامل‌کنندگان با یک پست به کل افرادی که پست خاص را مشاهده کرده‌اند. نرخ تعامل نسبت به سایر فاکتور های تحلیل آمار و آنالیز یک پست مثل تعداد نمایش از اهمیت بالاتری برخوردار میباشد به طوری که هرچه نرخ تعامل پستهایتان را بالاتر ببرید میزان نمایش پستهای شما افزایش یافته و پیج شما رشد سریعتری خواهد داشت.

نرخ مشارکت یا نرخ تعامل در واقع مجموع تعداد کامنتها، لایکها، ارسال شدن در دایرکت، منشن کردن، سیو کردن و هر واکنشی که در اینستاگرام تحت عنوان تعامل تعریف شده باشد.

 محاسبه نرخ تعامل یا اینگیجمنت ریت

برای محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام ابتدا تعداد تعامل های پست مورد نظر را محاسبه کنید که برای این کار تعداد لایکها و کامنتها و سیوهای آن پست را با هم جمع میکنید ( این یعنی تعداد تعامل ).

در ادامه این تعداد را تقسیم بر کل تعداد بیننده‌های پست  (reach) کنید؛ برای این کار باید ابتدا پیج اینستاگرام خود را به بیزنس پروفایل تبدیل کرده باشید. سپس حاصل این تقسیم را در 100 ضرب کنید تا به درصد تبدیل شود.

روش دوم محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام

البته در محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام به جای تقسیم کردن بر reach باید تعداد تعامل را بر تعداد کل فالوورها تقسیم کنید یعنی به تعداد کامنتها و لایکها در یک پست، تقسیم بر تعداد فالوورهایی که در یک دوره زمانی خاص در نظر گرفته میشود نرخ تعامل در اینستاگرام گفته میشود. این معیار برای یک دوره زمانی خاص محاسبه میشود، مثلا یک ماه. اما محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام  با روش اول مناسب تر است

ابزار محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام

از طریق سایت گشتالت میتوانید نرخ تعامل پیج اینستاگرام خود را به دست آورده و همچنین لیست پیج های پرطرفدار اینستاگرام  را که نرخ تعامل بالاتری دارند پیدا کنید .

بهترین نرخ تعامل برای یک اکانت اینستاگرام

نرخ تعامل در اینستاگرام عموما بین 0 تا 10 درصد می باشد ، که نرخ تعامل بالای یک درصد نرخ تعامل قابل قبولی می باشد در بازاریابی شبکه های اجتماعی بهترین نرخ تعامل را نرخ تعامل بالای 1% می دانند.

کاربرد نرخ تعامل یا Engagement Rate

اطلاعاتی که در نتیجه محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام در اختیار ما قرار می گیرد ، به ما کمک میکند تا میزان رشد و تعامل پیج اینستاگرام خود را در طول زمان افزایش دهیم همچنین مناسب ترین صفحات را برای تبلیغات در اینستاگرام انتخاب کنیم

در واقع باید در نظر داشته باشید که این نرخ میتواند میزان تعامل و مشارکت کاربران دیگر در پیج اینستاگرام را به ما نشان بدهد، که این نرخ بستگی به تعداد بازدید، تعداد لایک و تعداد کامنت در صفحه دارد. البته نه بازدید و لایک فیک

روش های افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام

پست گذاشتن در اینستاگرام  به صورت برنامه ریزی شده

گذاشتن هشتگ مناسب در پست ها

استفاده از عنوان مناسب به همراه لینک

اهمیت دادن به مخاطبین و پاسخ کامنت و دایرکت

تجزیه و تحلیل آمار پست های اینستاگرام

گذاشتن ویدئو جذاب مرتبط با موضوع فعالیت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *